too little too late

''Jag minns tiden innan kärlek blev förknippat med problem, jag saknar det naiva i mig själv när jag gärna satsade varenda centimeter av mig själv på den jag älskade. Jag saknar den jag en gång var men jag är glad över allt jag har lärt mig, men samtidigt inte. Vad lär man sig av ett brustet hjärta förutom hur ont kärlek gör? Man blir rädd och det är inte bra. Jag orkar inte bli kär säger jag och det är sant, jag orkar inte. Jag är ledsen över att det har blivit så. Att man inte orkar med det som egentligen är det finaste av allt. Jag är ledsen över att jag förknippar det med något som gör ont. Jag är ledsen för att jag har blivit behandlad som jag blivit och jag är ledsen över att det har gjort mig mer självisk. Men hur ska man annars kunna skydda sitt eget hjärta?''
-Michaela Forni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0